Általános szerződési feltételek

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

 

A jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Paul Művek Kft. ( székhelye: 1106 Budapest, Maglódi út 6. 7. ép. , adószáma: 12470840-2-42, cg: 01-09-717426, továbbiakban: „Szolgáltató”) az általa forgalmazott termékek ( a továbbiakban: „Termék” vagy „Termékek”) vonatkozásában a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő személy (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, a továbbiakban: „Fogyasztó”) vagy  vállalkozás (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy, a továbbiakban: „Vállalkozás”, Fogyasztó és Vállalkozás együttesen: „Ügyfél”) és a Szolgáltató között létrejövő adásvételi szerződésekre tekinti alkalmazandónak.

A jelen ÁSZF tárgyát képezik az adásvételi szerződések, amelyeket esetében a Szolgáltató a garazsipar.hu weboldalán (a továbbiakban: „Weboldal”) működtetett webáruházán (a továbbiakban: „Webáruház”) keresztül leadott megrendelés alapján a Szolgáltató elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat nyújt az Ügyfél részére, a Termék Szolgáltató üzlethelyiségében történő személyes átadása vagy kiszállítás útján.

Az ÁSZF minden Termék értékesítésre és szolgáltatás nyújtására vonatkozik, amely a Weboldalon és a Webáruházon keresztül történik.

A mindenkor hatályos ÁSZF megtalálható a Szolgáltató www.garazsipar.hu honlapcímén.

A Weboldalon található bármely termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatos további információ elérhető a Szolgáltató ügyfélszolgálatán, melynek adatait, elérhetőségét a 11.2 pont tartalmazza.

 

1. MEGRENDELÉS MENETE, ÁRAK

 

1.1       Az Ügyfél Webáruházban indított megrendelésének elküldése írásbeli, rögzített szerződésnek tekinthető, mely az Ügyfél és a Szolgáltató között magyar nyelven jött létre és a szerződésre a magyar jog az irányadó.

1.2       A megrendelést a Szolgáltató abban az esetben fogadja el, ha az Ügyfél a megrendelésnél az űrlapon található minden mezőt maradéktalanul, valós adatokkal tölt ki.

1.3.      Amennyiben az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól, és a megrendelés meghiúsul a hiba javításáig.

1.4.      A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, felmerülő technikai- illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

1.5.      Az Ügyfél a kiválasztott Termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba rakom” gomb használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, illetve a www.garazsipar.hu/kosar oldalon, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma termékenként törölhető a piros X-gombra kattintva. Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Tovább a pénztárba” feliratra kattintva a megjelenő felületen adhatja le megrendelését.

Ezt követően Ügyfél megadja a számlázási adatokat és kiválasztja, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét.

Miután Ügyfél választott a fizetési módok közül, akkor a „Rendelés leadása” gombra kattintva a választott online fizetési szolgáltatón keresztül ki tudja egyenlíteni a vásárlás ellenértékét, vagy megkapja a banki átutaláshoz szükséges információkat.

A rendelés leadása a „Rendelés leadása” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

1.6.      A termékek mellett minden esetben fel van tüntetve a kedvezmény nélküli nettó és bruttó ár. Ezen magyar forintban feltüntetett árak, a szállítás költségeit nem tartalmazzák.

1.7.      Ügyfél a megrendelési folyamat során és annak lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani vagy törölni tudja a bevitt adatokat.

 

 

2. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, RENDELÉSEK VISSZAIGAZOLÁSA

 

2.1.      Az Ügyfél által elküldött megrendelés megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza:

  • az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk),
  • a rendelés azonosítóját,
  • a rendelés dátumát,
  • a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát,
  • szállítási költséget
  • és a fizetendő végösszeget.

Ez a visszaigazoló email kizárólag megrendelés beérkezését igazolja, önmagában nem minősül a megrendeléssel tett szerződési ajánlat Szolgáltató általi elfogadásának, melyet a Szolgáltató külön e-mail útján tesz meg.

2.2.      A Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően, 48 órán belül vagy az annak lejártát követő első munkanapon visszaigazolást küld a beérkezett megrendelés tekintetében arról, hogy az Ügyfél szerződéskötési ajánlatára tesz-e, és ha igen milyen paraméterekkel (pl. vállalt szállítási határidő), elfogadó nyilatkozatot. A Felek közti szerződést a Szolgáltató elfogadó nyilatkozata hozza létre. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha fenti határidőn belül ellenőrzési körén kívül eső okból nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.

2.3.      Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére, és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.

2.4.      Szolgáltató kizárja a visszaigazolás elmaradása miatti felelősségét, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg az Ügyfélhez, mert az Ügyfél tévesen adta meg az e-mail címet vagy az e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

2.5.      A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.

2.6.      A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

3. A MEGRENDELT TERMÉK KIFIZETÉSÉNEK MÓDJA

 

3.1       Fizetési módok

A megrendelt terméket az Ügyfél a következő módokon fizetheti ki:

  • bankkártyás fizetéssel a Paylike rendszerén keresztül
  • Szolgáltató részére történő közvetlen banki átutalással
  • készpénzzel Szolgáltató üzlethelyiségében
  • kiszállítás esetén készpénzzel a futárnak (utánvét)

Online fizetés esetén a Szolgáltató elektronikus számlát állít ki, amely e-mailben kerül kiküldésre az Ügyfélnek.

3.2       Készpénzes fizetés a futárnak (Utánvét)

Ha az Ügyfél a futárszolgálat útján történő utánvétes kiszállítást választja, a megrendelés ellenértékét utánvéttel a házhozszállítást végző futárnak kell kifizetni. Készpénzes fizetést maximum 500.000 Ft összegig fogadhat el a futár.

3.3       Online bankkártyás fizetés

3.3.1    A Szolgáltató a Paylike által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja az Ügyfelek részére.

3.3.2    A Szolgáltató kizárólag a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg az Ügyféltől, a Paylike pedig a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A Paylike fizetőoldalon az Ügyfél által megadott adatokról a Szolgáltató nem értesül, azokat csak a Paylike érheti el.

3.3.3.   A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Szolgáltató oldala tájékoztatja az Ügyfelet. A kártyás fizetéshez az Ügyfél internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A Termék ellenértéke azonnal zárolásra kerül az Ügyfél kártyaszámláján.

3.3.4    Elfogadott kártyák:

A Paylike internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

3.3.5    A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadás után –, a Paylike elindítja az Ügyfél számlájának megterhelését a Termék ellenértékével.

3.3.6    Amennyiben az Ügyfél nem kerül visszairányításra a Paylike fizetőoldalról a Szolgáltató oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben az Ügyfél a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja, a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.

További információ a tranzakcióval kapcsolatban az Ügyfél számlavezető bankjától kérhető.

 

4. SZEMÉLYES ÁTVÉTEL, HÁZHOZSZÁLLÍTÁS

 

4.1       Személyes átvétel

4.1.1    Az Ügyfél a kézbesítési mód kiválasztásakor kérheti a  megrendelt Termék személyes átvételét, amelyre a Szolgáltató üzlethelyiségében, annak nyitvatartási ideje alatt van lehetősége, raktáron lévő terméknél a Szolgáltató erre vonatkozó értesítésétől számított 0 napon belül, raktáron nem lévő termék esetében 2-12 hét között.

4.1.2    Amennyiben az Ügyfél a megrendelt Terméket a megadott határidőn belül nem veszi át, úgy kell tekinteni, hogy elállt a szerződéstől, melyről a Szolgáltató az Ügyfelet a megrendelés keretében megadott elérhetőségén (telefonon vagy e-mail útján) értesíti, és intézkedik az esetlegesen megfizetett vételár visszatérítéséről. Az értesítést követően az Ügyfél csak új megrendelés leadásával vásárolhatja meg a korábban megrendelt Terméket.

4.2       Házhozszállítás

A Szolgáltató igény szerint Magyarország egész területén házhoz szállíttatja az Ügyfél által a megrendelés során megadott címre. Kizárólag belföldi megrendeléseket áll módjában a Szolgáltatónak kiszállítatni. A Szolgáltató futár partnerei a DPD Hungária Kft. és a Pannon XP Kft. Külföldi kiszállításra csak egyedi egyeztetés alapján van lehetőség.

 

4.2.1    A házhozszállítás nettó díjai (DPD Hungária Kft.):

Legfeljebb 50kg súlyú csomag esetén:

Csomag súlya                                                          Szállítási díj (DPD)

0,01-3,00 kg 1.035,- Ft
3,01-5,00 kg 1.220,- Ft
5,01-10,00 kg 1.315,- Ft
10,01-15,00 kg 1.410,- Ft
15,01-20,00 kg 1.505,- Ft
20,01-25,00 kg 1.785,- Ft
25,01-31,50 kg 2.160,- Ft
31,51-50,00 kg 3.290,- Ft
Utánvét különszolgáltatás díja
1 -50.000 Ft-ig 400,- Ft
50.001-100.000 Ft-ig 800,- Ft
100.001-300.000 Ft-ig 1500,- Ft
300.001-500.000 Ft-ig 3000,- Ft

 

4.2.2    A házhozszállítás nettó díjai (Pannon XP Kft.):

50kg-ot meghaladó csomagsúly felett

Szolgáltató felhívja Ügyfél figyelmét arra, hogy 50 kg felett egyes termékeknél az egyedi méretadottságok miatt előfordulhat, hogy a futárszolgálat az alapáron felüli egyedi/extra szállítási díjat számít fel. Ezt a Szolgáltató minden esetben a számlázást megelőzően előzetesen egyezteti az Ügyféllel.

 

Csomag súlya                Szállítási díj (Pannon XP)

csomagsúly Bp.-Bp. Bp.-Vidék
40.1 Kg 2 520 Ft. 3 200 Ft.
felett +20 Ft./Kg +55 Ft./Kg

 

4.2.3    Átvétel házhozszállítás esetén

Ügyfél vagy a Terméket az Ügyfél megbízásából átvevő személy (a továbbiakban: „Átvevő”) az átvételkor köteles ellenőrizni a Termék állapotát, amennyiben a Termék esetleg sérült, a futárral ezt jegyzőkönyvön dokumentálják. Jegyzőkönyv hiányában Szolgáltatónak nem áll módjában a sérült árut cserélni.

4.2.4    Sikertelen kézbesítés

Sikertelen kézbesítés esetén ingyenes másodszori kézbesítést kísérel meg a futárszolgálat. Az Ügyfél hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei azonban minden esetben az Ügyfelet terhelik.

4.2.5    Sérült csomag

Ügyfélnek vagy az Átvevőnek a csomagot kézbesítéskor a futár előtt kell megvizsgálni. Ha az Ügyfél vagy az Átvevő olyan sérülést tapasztal a csomagon, mely a benne lévő áru károsodására utal, köteles jegyzőkönyv felvételét kérni és a csomag átvételét megtagadni. Abban az esetben, ha a Termékről felbontás után a futár jelenlétében kiderül, hogy az bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre Szolgáltató 8 napos cseregaranciát biztosít. Ilyen esetben Ügyfél a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolja. Jegyzőkönyv hiányában a Szolgáltatónak nem áll módjában térítésmentesen cserélni a küldeményt. Ha az Ügyfél sérülést tapasztal, haladéktalanul lépjen kapcsolatba Szolgáltató ügyfélszolgálatával az info@garazsipar.hu e-mail címen vagy a +36/1 256-7702-es telefonszámon.

 

5. JÓTÁLLÁS (GARANCIA), SZAVATOSSÁG

 

A megrendelés teljesítésekor, a kiszállítás időpontjában az Ügyfél vagy átvevő köteles a csomag sértetlenségét ellenőrizni, majd az átvételi elismervényt aláírni. A termékekkel kapcsolatos mennyiségi és/vagy minőségi kifogás esetén a Szolgáltató szállítója a kifogásolt terméket visszaszállítja a Szolgáltatónak.

5.1       Hibás teljesítés

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a Termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha az Ügyfél a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

5.2       Jótállás

5.2.1    Szolgáltató az általa forgalmazott termékekre a Ptk.-ban és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22) Korm. rendeletben és egyéb jogszabályokban előírt, illetve a Termék gyártója (a továbbiakban: „Gyártó”) által vállalt jótállási (garancia-) időt biztosítja.

5.2.2    A jótállási jeggyel ellátott termékekre vonatkozó jótállási igényét a Fogyasztó a számla másolatával, valamint eredeti a jótállási jeggyel érvényesítheti. Jótállási jeggyel nem rendelkező termékekhez a számla vagy annak másolata szolgál jótállási igazolásként. A jótállás időtartama egy év.

5.2.3    A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

5.2.4    A Termékek szakszerűtlen használata, beszerelése, illetéktelen javítása, átalakítása a jótállás azonnali elvesztését vonja maga után.

5.3       Kellékszavatosság

5.3.1    Az Ügyfél hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

5.3.2    Az Ügyfél – választása szerint- kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Az Ügyfél az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

5.3.3    Az Ügyfél választott kellékszavatossági jogáról másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban az Ügyfél viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

5.3.4    A Vállalkozás kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el, Fogyasztó esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Használt dolog esetén ez a határidő 3-6 hónap. A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

5.3.5    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, mint hogy a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta meg. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt a termékben.

5.3.6    A Szolgáltatót terhelik a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek, kivéve, ha a dolog meghibásodásában az Ügyfelet terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott. Ebben az esetben a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket a Szolgáltató és az Ügyfél közrehatásuk arányában viselik.

5.4       Termékszavatosság

5.4.1    A termék hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági helyett termékszavatossági igényt is érvényesíthet.

5.4.2    Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

5.4.3    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

5.4.4    Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

5.4.5    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

5.4.6    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

5.4.7    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

5.4.8    Termékszavatossági igény esetén az Ügyfél közvetlenül a termék gyártójához vagy forgalmazójához fordulva érvényesítheti igényét, melynek érdekében tájékoztatást kérhet a Szolgáltatótól a termék gyártójának vagy forgalmazójának személyéről.

5.4.9    Ugyanazon hiba miatt az Ügyfél kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, de az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok az kellék-és termékszavatosságtól függetlenül megilletik.

5.5       Jótállási (Garanciális) ügyintézés menete

5.5.1    Ha a Szolgáltató Webáruházában vásárolt Termék jótállási időn belül meghibásodik, Ügyfél a Szolgáltató részére haladéktalanul jelzi ezt a tényt.

5.5.2    Ügyfél a Terméket visszajuttathatja Szolgáltató székhelyére, vagy a Szolgáltató által megadott szervizbe személyesen, futárszolgálattal vagy postai úton, utánvéttel történő átvételre nincs lehetőség. A szállítási költség az Ügyfelet terheli, melynek indokolt mértékét megalapozott jótállási igény esetén a Szolgáltató az Ügyfélnek megtérít.

5.5.3    Garanciális ügyintézésre leadott termékeket lehetőség szerint eredeti csomagolásban, gyári tartozékaival együtt kell visszajuttatni, megtisztított állapotban, az esetleges csereigény érvényesítéséhez. Postai szállítás, illetve futárszállítás esetén fontos, hogy a szükséges papírokon kívül hibaleírás valamint az Ügyfél napközbeni telefonos elérhetősége is mellékelve legyen a meghibásodott termékhez. Ügyfél köteles gondoskodni a postán vagy futárszolgálattal visszajuttatott termékek megfelelő csomagolásáról, mivel a szállítás során keletkezett károkért a Szolgáltatónak nem áll módjában felelősséget vállalni.

5.5.4    A Szolgáltató minden garanciális időszakban leadott terméket átvesz, és a leadott termékeket bevizsgálja, azok javíthatóságát vagy cserejogosultságát megállapítja. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károk és az ezzel kapcsolatos költségek a kár okozóját terhelik.

 

 

6. FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI JOG

 

6.1       Elállási jog tartalma

 

6.1.1    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt Termék – több  tételből vagy darabból álló Termék esetén az utoljára kézbesített tétel vagy darab  – kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől vagy felmondhatja azt (az elállásra és a felmondásra a továbbiakban együttesen elállás), visszaküldheti a megrendelt Terméket.

 

6.1.2.   Jelen tájékoztató hiányában lenne jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Társaság a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

 

6.1.3.   Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó vagy Átvevő a Terméket átveszi.

 

6.1.4.   Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

 

6.1.5.   A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalja e költség viselését.

 

6.1.6.   Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a Termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

 

6.1.7.   Fogyasztó köteles a Terméket legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül gyári csomagolásban visszajuttatni a Szolgáltatónak. A csomagnak tartalmaznia kell a kézbesített Termék összes alkatrészét és elemét.

 

6.1.8.   Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak (egyedi megrendelések).

 

6.1.9.   Szolgáltató a Termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a Termék Fogyasztóhoz történt kiszállításának díját is.

 

6.1.10. Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

6.1.11  A fentiekben ismertetett elállási jog nem illeti meg a Vállalkozást, kizárólag a Fogyasztó jogosult az elállás gyakorlására.

 

6.2       Elállási jog gyakorlásának menete

 

6.2.1    Az elállásra vonatkozó igényt írásban, az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján lehet bejelenteni az info@garazsipar.hu e-mail címen, amely történhet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez 2. mellékletként csatolt Elállási/Felmondási nyilatkozatminta alapján:

 

„Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:”

 

6.2.2    A Szolgáltató az Ügyfél által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is a termék visszajuttatását követően 14  napon belül visszatéríti az Ügyfél által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon vagy az Ügyfél által jóváhagyott más fizetési mód alkalmazásával. A vételár visszatérítése az áru visszajuttatása után lehetséges, amelyre az Ügyfélnek az elállás közlésétől számított 14 nap áll rendelkezésére. Az Ügyfél köteles a terméket az eredeti garanciális okmányokkal és számlával együtt visszaszolgáltatni.

6.2.3    A termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért az Ügyfél felel, a Szolgáltató csak sérülésmentes, nem károsodott termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. Kérjük, hogy a terméket lehetőleg eredeti csomagolásban küldje vissza!

6.2.4    Fogyasztó kifejezetten hozzájárul, hogy a Szolgáltató üzlethelyiségében személyes megjelenés esetén az általa fizetett összeg visszafizetése készpénzben vagy banki átutalással történik.

6.2.5    Fogyasztó a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, a Szolgáltató a szükséges mértéket meghaladó értékcsökkenés vagy sérülés esetén nem köteles, illetőlen nem a teljes vételárat köteles a Fogyasztó részére megtéríteni, Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

 

 

7. REKLAMÁCIÓ, PANASZKEZELÉS

 

7.1       Panaszügyintézés

7.1.1    Amennyiben Ügyfélnek a vásárolt Termékkel kapcsolatban mennyiségi és/vagy minőségi kifogása áll fenn, úgy panaszát az alábbi telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

7.1.2    Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja az Ügyfélnek.

7.1.3    Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Társaság, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

7.2       Panaszügyintézés helye

Paul Művek Kft.

Telefonon: +36 1/256-7702

Levélben: 1106 Budapest, Maglódi út 6. 7. épület

e-mailben: info@garazsipar.hu

7.3       Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

7.3.1    Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

7.3.2    A Fogyasztó bármely panasz vagy jogvita esetén békéltető testülethez fordulhat, az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes, azonban a Fogyasztókérelmében másik békéltető testületet is megjelölhet. A békéltető testületek elérhetősége az alábbi linken található: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A Fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület az illetékes, amelynek elérhetőségei:

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

7.3.3    Fogyasztónak minősülő (magánszemély) vevő kérheti továbbá online vitarendezési eljárás megindítását is (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

 

8. FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

 

8.1       A Szolgáltató Weboldalán és Webáruházában való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.

8.2       A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt, vagy indirekt, ami a Szolgáltató Weboldalához való csatlakozás során vagy miatt következett be.

8.3       Az Ügyfél felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. A Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására történt csalás vagy egy bűncselekmény miatt.

8.4       Abban az esetben, ha az Ügyfél bármilyen formában megsérti a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egyoldalúan érvénytelennek nyilvánítsa az Ügyfél  regisztrációját, megrendelését, vásárlását.

8.5       Szolgáltató nem vállal felelősséget a Termék nem rendeltetés szerinti felhasználásból származó semmiféle veszteségért vagy kárért.

8.6       A Szolgáltató fenntartja a Weboldalon és a Webáruházban közzétett árak változtatásának jogát, az akciók előzetes figyelmeztetés nélküli megszüntetésének jogát.

8.7       A Szolgáltató a rajta kívülálló hibákért – legyen az nyomdai vagy technikai – felelősséget nem vállal.

8.9       Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal vagy a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a Terméket hibás áron rendelkezésre bocsátani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő vásárlás lehetőségét, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

8.10     A Webáruházból rendelhető termékek jellemzően raktáron vannak. Az aktuális készletinformációk minden termék mellett megjelennek. Amennyiben a megrendelés után mégis kiderül, hogy a termék nincs raktáron, a Szolgáltató felveszi a vásárlóval a kapcsolatot, és a megrendelés módosulhat, vagy az esetlegesen előre kifizetett összeget a Szolgáltató visszatéríti.

8.11     A Szolgáltató Weboldalán megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérés előfordulhat.

 

9. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

 

9.1       A Weboldal bármilyen része, így a képi és szöveges tartalmak is kizárólag a Szolgáltató előzetes, írásos hozzájárulásával, és a forrás megjelölésével használhatók fel!

9.2       A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF tartalmát egyoldalúan módosítsa. A jelen ÁSZF bármely módosítása abban az időpontban lép hatályba, amikor az online elérhetővé válik a Szolgáltató Weboldalán vagy Webáruházában.

9.3       Szolgáltató elérhetőségei és adatai

Szolgáltató adatai

Cégnév: Paul Művek Kft.

Székhely: 1106 Budapest, Maglódi út 6. 7. épület

Cégjegyzék szám: 01-09-717426

 Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 12470840-2-42

 

9.4       Szolgáltató és Ügyfélszolgálatának elérhetősége

 Felelős kapcsolattartó: Princz Gergely ügyvezető

Tel.: +36 1/256-7702

E-mail: info@garazsipar.hu

Levelezési cím: 1106 Budapest, Maglódi út 6. 7. épület

Üzlethelyiség nyitvatartása:

H-CS 7:30-16:30 óráig, P: 7:30-14:00 óráig

 

9.5       A tárhely-szolgáltató adatai

Cégnév: GM. Comp Bt.

Székhely: 1171 Budapest, Strázsahegyi dűlő 17/B

Email : gmcomp@gmcomp.hu

 

9.6       A Webáruházból történő megrendeléssel Ügyfél kijelenti, hogy megismerte és elfogadja a jelen szerződési feltételeket és tisztában van a rendelés menetével. A rendelés feltételeként a Ügyfél nyilatkozik, hogy az ÁSZF-et megismerte, elfogadta és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.

Az Általános Szerződési Feltételek PDF formátumban történő letöltéséhez kattintson IDE.

Budapest, 2019. január 24.