Paul Művek Kft. | info@garazsipar.hu |,Nyitvatartás: H-CS 7:30-16:30 P- 7:30-14:00 | Ünnepi nyitvatartásunk a blogban! +36 (1) 256-7702 +36 (30) 455-6817 |
Bejelentkezés Regisztráció
Generic selectors
Csak pontos találatok
Keresés címben
Keresés tartalomban
Post Type Selectors
Kosár : Ft
ASZIMMETRIKUS VS. SZIMMETRIKUS EMELŐ: MELYIK A JOBB??
ASZIMMETRIKUS VS. SZIMMETRIKUS EMELŐ: MELYIK A JOBB??
2023-11-30

A megfelelő emelő kiválasztásakor a vevők általában gyakran hallják az „ASZIMMETRIKUS” és „SZIMMETRIKUS” kifejezéseket a „KÉTOSZLOPOS” kifejezéssel egy mondatban.

Az aszimmetrikus és a szimmetrikus emelők egyaránt kétoszlopos emelők és annak meghatározása, hogy melyik illik jobban az Ön igényeihez, a kettő összehasonlításával kezdődik. Az alábbiak során áttekintjük a kétoszlopos emelőket, mielőtt összehasonlítanánk a szimmetrikus és az aszimmetrikus emelőket.

Kétoszlopos emelő

Annak meghatározása, hogy az aszimmetrikus vagy a szimmetrikus emelő a legjobb az Ön számára, a kétoszlopos emelők általános megértésével kezdődik.

Először is, a kétoszlopos emelők hihetetlenül gyakoriak, a legtöbb autójavító műhelyben ezek találhatók. Az autójavítási ismeretekkel rendelkező járműrajongók a könnyű hozzáférés érdekében kétoszlopos emelőt telepíthetnek személyes garázsukba is. A kétoszlopos emelők vázbefogásúak, ami azt jelenti, hogy négy adaptálható kart használnak a járművek felemelésére a futómű meghatározott emelési pontjain. A kétoszlopos emelők népszerűségének egyik fő oka a felhasználási tartomány. Az emelőképességnek köszönhetően a szerelők és a rajongók könnyedén elvégezhetik a futóműjavítást, beleértve a motor és a sebességváltó munkáit is.

Mivel a kétoszlopos emelők keretben rögzítettek, a futóműhöz való hozzáférés még alacsony mennyezetű garázsokban is lehetséges. A kétoszlopos emelők elkerülhetetlenül a legideálisabbak az alacsony mennyezettel rendelkező műhelyek számára. A kétoszlopos emelőket gyakran használják könnyű teherautók, furgonok és személygépkocsik javítására, maximális emelőkapacitásuk az emelőtől függően körülbelül 8 tonna. A kétoszlopos emelőket a telepítés során leggyakrabban a talajhoz rögzítik. Ha azt tervezi, hogy az emelőt állandó, fix helyen tartja, ez segíti a hosszú távú használati tartósságát.

Aszimmetrikus emelő

Egyszerűen fogalmazva, az aszimmetrikus emelők a felvonó oszlop- vagy kar-konfigurációjára utalnak. Az aszimmetrikus emelőket a régi, szimmetrikus emelőváltozatok problémájának megoldására tervezték. Amikor a földbe épített és a föld feletti szimmetrikus emelőket egymás mellé telepítették, a szimmetrikus emelők túlterhelték a helyet, különösen egy átlagos emelőöbölben. Erre válaszul sok nagy emelőgyártó csökkentette az oszlopok közötti szélességet – ezzel végül egy új problémát teremtve. A járművek alig fértek be az emelőbe. A be- és kiszállás nehézkes volt, a kocsik könnyen megkarcolódtak munka közben, és a technikusok nehezen tudták befejezni a projekteket. A megoldás: aszimmetrikus emelők.

Az aszimmetrikus emelők rövidebb első karokkal és hosszabb hátsó karokkal rendelkeznek a könnyű hozzáférés érdekében. Emelés előtt a négy emelőkar eltávolodik a járműtől. A technikusok addig mozgatják előre a járművet, amíg a jármű körülbelül 30%-a az oszlop előtt, 70%-a pedig mögötte helyezkedik el. Először a rövidebb karokat helyezik a speciálisan kijelölt emelési pontokhoz, majd a hosszabb, hátsó emelőkarokat. Az aszimmetrikus emelőket nagy teherbírású hátsó karokkal hozzák létre, hogy a jármű súlyának nagy részét megtartsák. A nagy teherbírású hátsó karokkal együtt a gyártók mindkét oszlopot 30 fokkal elforgatták, így az oszlopok egymással szemben állva kifelé dőlnek.

Végső soron az aszimmetrikus konfiguráció megoldja az eredeti problémákat. A vezető első ajtaja szélesebbre nyílik, lehetővé téve a járműbe és a jármű alá való könnyű bejutást és az emelőről a padlóra való zökkenőmentes átjutást.

Félig aszimmetrikus emelő

A félig aszimmetrikus emelőknél az első karok rövidebbek, mint a hátsó karok; azonban mindkét középső oszlop közvetlenül egymás felé néz.

Szimmetrikus emelő

Mint említettük, a legtöbb eredeti kétoszlopos, föld feletti emelő teljesen szimmetrikus volt. A szimmetrikus emelők négy egyenlő hosszúságú karral és két, egymással közvetlenül szemben álló oszloppal rendelkeznek. Így a jármű közvetlenül a két oszlop között helyezkedik el, mindkét oldalon 50%-os egyenlő arányban. A szimmetrikus emelőnél a nyomás kiegyenlítődik az emelő oszlopain és a gépjármű karosszérián, és úgy tervezték, hogy a járművet középen emelje fel. Aszimmetrikus társaihoz képest a szimmetrikus emelők szélesebb behajtási területet tesznek lehetővé, és gyakran használják pick-up teherautók, furgonok és szélesebb járművek vagy súlyozott hátsó részekkel rendelkező járművek esetében.

Ajtóvédelem

Az aszimmetrikus és a szimmetrikus autóemelők esetében is fennáll a járműajtók behorpadásának veszélye. Még ha a szerelők rendkívül óvatosak is, balesetek előfordulnak.. Ezért függetlenül attól, hogy milyen kétoszlopos emelőt választ, a járműajtók védelme érdekében fokozott elővigyázatossággal kell eljárni. Az autóajtók védelmének megoldása fontos teendő.


Akár egyéni autós hobbistáról van szó, aki használ autóemelőket járműve karbantartására és tárolására, akár olyan szerelőről, aki egész nap emelőket használ, a Paul Művek segíthet Önnek.

Az új autóemelőktől kezdve az olyan alkatrészekig, mint a kábelek, csigák és hidraulikus hengerek, mindent forgalmazunk. Ha segítségre van szüksége a megfelelő alkatrész megtalálásához, vagy egy jó szerelőre emlője szervizeléséhez és karbantartásához, akkor mi segíthetünk.

Vegye fel velünk a kapcsolatot a +36 (30) 455-6817 -as telefonszámon!

Aszimmetrikus és szimmetrikus

emelők a kínálatunkban

Grenke Leasing
© 2024 Garázsipar.hu Minden jog fenntartva.
Készítette: TheTrendPlus.com
Clicky