Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A Google- és a Facebook hirdetéseknek egyaránt megvannak a maguk előnyei és az esetleges gyenge pontjai. Egyik megoldás sem jobb vagy rosszabb a másiknál, csak alapvetően más célt szolgálnak és más esetekben javasoltak. Amikor egy cég a saját online marketing stratégiájának tervezését végzi, mindenképpen el kell döntenie, hogy mik a fő marketing céljai, kiket akar elérni az üzeneteivel és mekkora hirdetési büdzsével rendelkezik.
A vállalkozás profilja és a hirdetésre rendelkezésre álló összeg alapvetően meghatározza, hogy melyik hirdetési mód a megfelelőbb a számára. A Google (Ads) hirdetési megoldásait akkor érdemes választani, ha a termékünk/szolgáltatásunk iránt már aktívan kereső embereket akarunk elérni. Facebookon pedig alapvetően a termékünk/szolgáltatásunk iránt potenciálisan érdeklődő embereket tudjuk megcélozni, vagy a korábbi weboldal látogatóinkat retargetálni.
Miért érdemes a Google Ads-ot (korábban Adwords) használni?
A Google Ads nagyon jó abban, hogy a szolgáltatásod iránt kifejezetten és valóban érdeklődő potenciális vevőket irányítson hozzád. 1 db kattintás 1 fő valóban érdeklődő látogatót jelent.
A pay-per-click (PPC) hirdetéseknél a hirdetők a tartalmukhoz kapcsolódó kulcsszavakra licitálnak, hogy hirdetésük megjelenhessen, valahányszor egy felhasználó rákeres arra a kulcsszóra. A licitálás ebben az esetben azt jelenti, hogy a hirdető a kampány létrehozásakor felajánl egy maximum összeget, amelyet hajlandó kifizetni egy felhasználói kattintásért. Például, ha a „gumi/autó szerviz Budapest” kulcsszót használod, akkor nagyon valószínű, hogy még nagyon sokan fognak hirdetni ugyanerre a kulcsszóra, ami nagy versenyhelyzetet teremt a hirdető gumi- és autószervizek között. Az ilyen általánosabb, népszerűbb kulcsszavakra való megjelenésekhez szükséges minimális licitösszeg ezért magasabb is lesz.
• a Google Ads hirdetési árai kulcsszótól függően rettentő széles skálán mozognak, de a nagy átlag valahol 50 Ft és 500 Ft közötti kattintási költségekkel operálhat.
A Facebook hirdetések kattintásonkénti költsége továbbra is jellemzően 15 és 50 Ft között van átlagosan, mivel nincs akkora tekintélye, hatalma a hirdetői piacon, mint a Google-nak, továbbá nagyon fontos jellemzője, hogy a kattintások nem a kulcsszavakon, hanem a kiépített közönségen alapulnak.
A Google-nak fizetett kattintásoknál pedig kulcsfontosságú tény, hogy a látogató biztosan egy nagyon jó minőségű érdeklődőt takar, hiszen ő kifejezetten az adott kulcsszóra keresett rá.
#TIPP
Sokan elfelejtenek a saját cégük nevére hirdetni, pedig ez egy abszolút specifikus kulcsszó, amely garantálja, hogy aki kifejezetten Téged keres, az biztosan meg is talál tatlálati lista legelején.
Remarketing beállítások
Jó érv a Google Ads használata mellett a remarketing lehetősége. Miután a felhasználó rákattint egy hirdetésre, továbbra is megjelennek számára ezek a neten.
Biztosan észrevetted már, hogy miután rákattintottál egy pl. prémium jóga szőnyeg hirdetésére a Google-on, hirtelen minden olyan cikkben is szerepelt, amit éppen olvastál és még a Facebookon is. Ez nagyon nagy előnye a Google Ads-nek – ha egy felhasználó érdeklődést mutat, a hirdetés továbbra is követi őt a konverziós arányok növelése érdekében. Azt is be lehet állítani, hogy a Facebookon végezzen újracélzást.
Akkor is a Google Ads lesz az egyik legjobb eszköz, ha a SEO-d nem éppen az igazi. Ahelyett, hogy az organikus keresési találatok lassú növelhetőségére koncentrálnánk különböző blogtartalmak létrehozásával, közvetlenül egy feliratkozó oldalra irányíthatjuk az érdeklődőket. Ez nem csak növelni fogja az oldal látogatottságát, hanem egy hosszú távú stratégiai lépés is, hiszen azt kommunikáljuk ezzel a Google-nak, hogy az oldal tartalma releváns és megérdemli, hogy jobb helyezéseket érjen el a találati listában.
Ez ahhoz hasonló módszer, mint amikor fehérjeport fogyasztunk az edzések mellé, hogy jobb eredményeket érhessünk el. – a Google Ads olyan, mint a fehérjeturmix; javítja a SEO-t (az edzésedet), ami jobb helyezésű weblapot (testformát) eredményez.
Hogyan működnek együtt a Facebook hirdetések és a Google Ads?
A Facebook hirdetéseknek és a Google Ads-nek nem feltétlenül kell együtt dolgoznia, és nem kell teljesen külön-külön használni sem. Mivel nagyrészt elkülönített közönséget céloznak meg, nem zavarják egymást, és nem hoznak létre nagy átfedéseket sem.
A Facebook hirdetések nagyszerűek különböző elismerések, projektek és egyéb márka-ismertséget építő témák bemutatására. Olyan emberekre irányulnak, akik még ugyan nem keresnek gumiszerelő vagy autójavító műhelyeket, de érdeklődést mutatnak a kapcsolódó témák iránt, mint a diy autóápolás, vagy bármilyen kapcsolódó kiadvány vagy TV műsor. A közönség különböző demográfiai adatokra vonatkozóan is tovább szűkíthető még.
A Google AdWords tökéletes annak a forgalomnak a hozzád való átirányításához, amely már célzottan keresi is azt, amit kínálsz. Ez a közönség az autó- és gumiszerelési szolgáltatásokat aktívan keresi, de előfordulhat, hogy még nem készek dönteni. Információkat gyűjtenek és felkutatják a cégeket, a árakat és így tovább.
Mindkét hirdetési eszköz rendkívül erős, és megfelelő módon működtetve komolyan növelni képes az üzleted bevételeit.
HA SZERETNÉL MÉG TÖBB „MŰHELY-BIZNISZ”-FEJLESZTÉSSEL, ÜGYFÉLKÖR BŐVÍTÉSSEL ÉS BEVÉTEL NÖVELÉSSEL KAPCSOLATOS TIPPEKET ÉS ÉRTÉKES TANÁCSOKAT KAPNI, AKKOR IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS MI AUTOMATIKUSAN KÜLDJÜK NEKED MINDEN HÓNAPBAN AZ ÚJABB ÉS ÚJABB ILYEN TARTALMAKAT!