Paul Művek Kft. | info@garazsipar.hu |,Nyitvatartás: H-CS 7:30-16:30 P- 7:30-14:00 +36 (1) 256-7702 +36 (30) 455-6817 |
Bejelentkezés Regisztráció
Generic selectors
Csak pontos találatok
Keresés címben
Keresés tartalomban
Post Type Selectors
Kosár : Ft
Szálljon a műhely szájról szájra!
Szálljon a műhely szájról szájra!
2019-05-02

Az 5 leghatékonyabb szájmarketing-tipp kifejezetten
autó- és gumijavító műhelyek számára

Az autó, ill. gumijavítással foglalkozó vállalkozásoknak méretüknél és jellegüknél fogva is olyan alacsony költségű marketing ötletekbe érdemes befektetniük, amelyek kifejezetten a múltbéli és a jelenlegi ügyfeleket célozzák meg. A műhelyek számára legjobb marketing ötletek elsősorban azok, amelyek a vevői szóbeszéden, az ún. SZÁJMARKETINGEN keresztül növelik az üzlet bevételeit. Az alábbiakban rámutatunk, hogy miért is érdemes elsősorban ezekre a megoldásokra fókuszálni.

Mivel autó- és gumiszerelőnkhöz egyfajta bizalmi viszony fűz, ugyanúgy nem szeretjük cserélgetni őket, mint ahogyan az orvosunkat sem. Ellenben, ha meggyőződésünk, hogy a mienk a legjobb a környéken, akkor szívesen ajánljuk tovább őket saját ismeretségi körünkben is. Ismerőseink pedig általában és elsősorban jobban hisznek majd nekünk, mint egy-egy hirdetésnek, még ha ugyan arról a műhelyről is van szó.

A hagyományos marketingnek (pl. offline hirdetések) az a célja, hogy olyan embereket alakítson át vevőkké, akik még egyáltalán nem ismerik a vállalkozásunkat. Az üzleti tevékenységet ebben az esetben egy olyan új közönséggel kell tudni megismertetni és elfogadtatni, akik még egyáltalán nem hallottak rólunk – ez pedig egy sokkal nehezebb és hosszabb folyamat.

Természetesen hozhatnak/hoznak eredményeket ezek a marketing eszközök is, azonban a szájról-szájra történő ajánláshoz képest sokkal többe fog ez nekünk végül kerülni.

Ezért van szükség olyan marketingeszközre, amely azokat az embereket éri el és tudja mobilizálni, akik már dolgoztak velünk ÉS elégedettek is voltak (az ügyfélelégedettség egy soron következő témánk lesz majd..)

Egy barát által adott ajánlás ereje hihetetlenül erős, és pontosan ez az, amire nekünk szükségünk van!

Íme tehát 5 marketing ötlet a javítóműhelyek számára, melyek segítenek fokozni műhelyünk a szájról szájra történő ajánlását:

1)      Használja az e-mail hírleveleket a kapcsolattartáshoz!

Az e-mail hírlevelek az egyik legjobb módja annak, hogy az ügyfeleink tudatában és szeme előtt maradhassunk. Ez azonban még csak az előttünk álló út fele.

Ahelyett, hogy hogy egyszerűen csak havi kedvezményeket vagy akciókat küldenénk, küldjünk inkább olyan e-maileket, amelyek szórakoztatják is a közönséget. Az e-mailen keresztül történő tartalommarketing nagyszerű módja annak, hogy ügyfeleinknek eladjuk magunkat anélkül, hogy ténylegesen el akarnánk adni. 

2)      Köszönje meg és tegye emlékezetessé az együttműködést!

Egy egyszerű ötletnek tűnhet, de egy kreatív „köszönöm” bizony messzire vihet minket. Ne feledjük, hogy a hangsúly a meglévő ügyfelek megelégedettségéről szól. Arról, hogy biztosak lehessünk abban, hogy szívesen ajánlanak majd minket, és beszélni fognak rólunk a barátaiknak. Minél jobb élménnyé és minél emlékezetesebbé tudjuk tenni a velünk való kapcsolatát a vevőnknek, annál kényelmesebben és kellemesebben fogja magát érezni a mi szakmai kapcsolati hálónkban.

Csak tegyünk úgy és azt, ami nekünk is jól esik/esne, amikor szolgáltatást veszünk igénybe vagy vásárolunk.

3)      Legyen szociális!

Meg kell osztanunk olyan dolgokat a szociális hálónkkal, amelyek segítenek az üzleti jelenlétünk erősítésében és egyben szórakoztatják is az ügyfeleket. 

Talán találunk egy blogbejegyzést, amely összehasonlítja a legjobb DIY autóviaszokat. Biztosan rendszeresen akad egy-egy vicces műhelysztori is, amit szívesen megosztunk a közösségünkkel. Az oldalt hasznos, érdekes és releváns tartalommal kell kitölteni . Ez szakértővé fog tenni minket mások szemében.Kérjünk visszajelzéseket

4)      Kérjen visszajelzéseket!

Egy potenciális vevő számára a már tapasztalt vevők véleménye lesz a leghitelesebb. Ezek a visszajelzések nagyon hatékonyan tudnak működni a facebook oldalunkon vagy a honlapunkon is.

5)      Kérjen ajánlásokat!

Nem szégyen, hogy üzleti tevékenységünket aktívan igyekszünk növelni a meglévő vevőink támogatásával. Tudatnunk szükséges az ügyfeleinkkel, hogy szívesen fogadunk ajánlásokat, amennyiben elégedett volt az általunk nyújtott szolgáltatással. Mindenképpen legyen nálunk névjegykártya, amit odaadhatunk neki, de ami még fontosabb, hogy őrizzük megfelelően az elérhetőségeit, hogy tudjuk velük a kapcsolatot tartani (pl. hírlevél formájában).

Amikor pedig egy vevőnk új ügyfelet küld, ne felejtsük el értékelni a gesztusát! Például egy kedvezményt nyújtó kupon formájában.  Így még több okot adhatunk ügyfeleinknél arra, hogy továbbra is minket ajánljanak.

Összefoglalásképpen

A fenti marketingtevékenységekre fókuszálva a meglévő ügyfeleinknél, nagyszerű módja lehet annak, hogy egyre többen ajánljanak minket tovább másoknak. Sok pénzt el lehet költeni olyan dolgokra, mint szórólapok, hirdetési felületek, stb., de ezekkel sokkal több pénzt el fogunk költeni a sokszor nem is megfelelő vagy rossz közönségre.

Nyújtsunk minőségi szolgáltatást, tartsuk a kapcsolatot az ügyfelekkel e-mailben és a social médiában, legyünk picit kreatívabbak az átlagnál, hogy meg tudjuk lepni ügyfeleinket a figyelmességünkkel. A titok a bizalmi kapcsolat létrehozásában áll.

Gondoljanak ügyfeleink megbízható partnerként ránk, és benne fogunk maradni a tudatukban, emlékezni és ajánlani fognak minket másoknak!

HA SZERETNÉL MÉG TÖBB „MŰHELY-BIZNISZ”-FEJLESZTÉSSEL, ÜGYFÉLKÖR BŐVÍTÉSSEL ÉS BEVÉTEL NÖVELÉSSEL KAPCSOLATOS TIPPEKET ÉS ÉRTÉKES TANÁCSOKAT KAPNI, AKKOR IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS MI AUTOMATIKUSAN KÜLDJÜK NEKED MINDEN HÓNAPBAN AZ ÚJABB ÉS ÚJABB ILYEN TARTALMAKAT!

Grenke Leasing
© 2024 Garázsipar.hu Minden jog fenntartva.
Készítette: TheTrendPlus.com

SPIN TO WIN!

  • Próbálj szerencsét, nyerj egy 25.000 Ft-os kedvezményre jogosító kupont!

  • Add meg az e-mail címed a lenti mezőben, majd nyomj egy entert és a szerencsekerék elindul.
Minimális rendelési összeg, melyre a nyereménykupon beváltható: nettó 100.000 Ft
Prögesd meg a szerencséd a nyári kedvezménykuponokért!
Elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatót.